frost.

Jisses vad kyligt det är ute. Marken är täckt med frost och alla bilister måste skrapa rutorna. Kära vänner, är det vinter på gång? Jag måste köpa varmare skor, varmare vantar och en varmare jacka. Vill inte frysa. Brrrr tiotusen. Dricker te nu för att få upp värmen, poppar hög peppmusik också. Tänkte att de skulle locka fram mitt städ humör, måste måste röjja upp. Skönt att vara ledig idag.

Söndagen avslutades med middag hos min far. Något himla gott, så som rotsaker i någon sås i förvällda kålblad som gratinerats med ost på i ugnen. Skum förklaring men tokmumsigt var det. Anna-Karin hade bakat äppelkaka. Jag brukar vanligtvis inte vara allt förtjust i de, men denna. Helt underbar. Var nog knäcktäcket ovanpå som gjorde de hela, eller vaniljsåsen. Jag åt nog mest. Med gravid mage stånkade jag mig iväg till bussen ut till Porsön. Råkade plinga för tidigt och fick gå långt i kylan. Jimmi bjöd på te med godaste honungen. Sen slagg, sen vakna. Hej, nu är jag hemma!
Ciao!




Jag sparkade runt i massvis med gula löv i morse, mysmysmys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0