Update; Stockholm del I

2008-08-07

Efter en galen kväll på krogen i Norrköping var det dags för mig att lämna brudarna och åka vidare till Stockholm. Tåget gick supertidigt och jag var allt annat än pigg och fräsch (bakis?). Fick slå på kastruller för att Jonna skulle vakna och vägleda mig till stationen. Hennes syster Mia, hade lagt en söt lapp i min sko med en beskrivning på hur jag skulle ta mig till resecentrumet. Ifall jag inte skulle lyckas väcka någon, rätt kul tycker jag.

Tuff tuff tuff tåg tåg tåg
. Vid de här laget var jag extremt less på att släpa resväskor och stånka hit och dit. Var framme i Stockholm mitt på dagen och när jag kom fram möttes jag utav min Syster och hennes kompis Sara. De hade åkt tåg hela natten från Luleå. Sweet!

Låste in väskorna och gick på spaning efter vårat hotell. Efter en snabb check hade vi koll på vart de låg (500m från stationen) så vi drog en snabblunch på Sub Way. Hey, jösses vilket slitet gäng vi var. Trötta och griniga som få. Men de vände såfort vi kom fram till hotellet.

Resten av dagen? Svammel på hotellet och öl från minibaren. Lite shopping på staden och jag köpte ett uselt paraply för trettio kronor. De spöregnade. Sara och Louise pimplade trefemmor och sedan käkade vi nattmat runt höret, på Max. Sara blev uppraggad av en femtiotaggare. Yäääk! Slocknade mot småtimmarna.


Nyaste Clarion Hotel - five stars baby!




Skönaste sängen jag någonsin sovit i



Är man brudar så är man



tuffttuffttufft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0