Lovely.

Mini-semestern i Tärna var helt underbar. Vackraste utsikten med fjäll och skog. Tretton minusgrader och snö. Tog de mest lugnt helatiden. Myste runt i yllesockar och drack tekopp på tekopp. Varvat med en herrans massa kaffe. Massvis med god mat blev det också. Broccolilasagne som Jimmis mamma lagat och svamppaj. Rotsaker i ugn och säkert 10 äggmackor. Kladdkakebak och chokladkakor. Ja, jag tror nästan att vi åt helatiden. Spelade sällskapsspel och kikade på film. Åkte bil i världens backar, sådär så de sög i magen. Läskigt. Sov i en liten stuga med värmeelement, de ni! Skogspromenader i förstora täckbyxor och lånade skor. Röd nästipp och frusna tår. Åh ja, jag frös konstant. Men vad gjorde de? Jag hade ju någon som kunde värma mig!

Åh ja, tokskön mini-semester var det minsann. Fyra dagar i Tärna borde alla uppleva, tror de är bra för hjärtat! Nackdelen var kanske alla bussbyten, men de är sånt man får ta. Tappar man inte bort bussbiljetten är det nog lugnt. (Pik pik pik pik).

Kommentarer
Postat av: Susanna

Oj va mysigt du verkar ha haft de:) låter underbart=) kram!

2008-11-05 @ 20:48:13
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0