Första advent

Mitt te har svalnat men ljusen brinner fortfarande. Lite eftermiddagsfika i form av apelsin, äpple och mandlar. Myser här i vårat juliga kök och har de allmänt bra. Har haft en skön helg. Igår var jag och Jimmi på julloppis och behöver jag ens säga att jag fyndade? Emma fyndar alltid. Sen stod vi och väntade på en buss som aldrig kom och hade inte pappa plockat upp oss hade jag nog frusit ihjäl. Tanken var att köpa julklappar på stan men jag gillar inte att trängas med miljoner människor. Vi tog en kaffe på Condis och diskuterade plugg istället!

Kvällen blev inte heller som planerad, sådär med film glögg och popcorn. Nej, vi blev inbjudna på middag hos min far och maten var supergod. Ja, de vill säga tills min ettåriga lillebror spillde ut hela vinglaset över min tallrik. Söt är han ändå. Lite vinglögg på det och massa struntprat och småbarnstjaffs. Jag ritade en ful tomte. Sen ringde Jonna och bjöd in på fest och eftersom vi redan var i stan drog vi dit. Hängde där några timmar och tog första nattbussen hem. Ingen utgång, nej. Är man inte klädd för fest är de inte lika kul. Jo, tror minsann att vi åt på Max i city innan vi for. Är man inte lite tragisk? Lika tragiskt som att jag stötte på Robin som också var ledig från jobbet. Men nog tusan var han där för att äta ändå. Vi Maxare är roliga.

Idag har jag varit på skyltsöndag i snöstormen tillsammans med mammi och Kjell. Två julklappar närmare slutet. Nu ska jag bara fortsätta njuta av denna söndag som även råkar vara första advent. Helt galet! Glöggdags snart!

På återseende/ E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0