Valborg!

Tjolahopp! Ja i tisdags kom då lilla Jonna hem. Hur underbart som helst! Jag, Jonna, Marcus och Moa drog hem till Jonna och bastade och drack lite öl. Sen blev det att vi slaggade över på obekväma madrasser på golvet. Vi lekte "ett skäpp kommer lastat" tills vi somnade. Jag och mina lekar alltså, mja. Fick en tröja och en annan söt liten grej. Plus ett vykort som hon inte kommit sig för att posta på tre månader! Hon hade även med sig choklad från London, och jag kan då säga de.. jag älskar choklad och, det var tamefan den godaste jag någonsin ätit. Tur att jag inte har tillgång till mer, skulle bli väldigt rund om magen då. Hah.

Vaknade först igår morse och gick ut i solen. Blå himmel och värme. Perfekt valborgsväder. Marcus körde in mig till stan och jag kände mig extremt shoppingsugen. Bara för att det var så soligt och underbart. Köpte ett par mörkblåa cheap monday jeans, blommor att ha i håret, världens sötaste linne och en GUL, en gul liten väska. Lite smycken och diverse. Sen var de bara att åka hem och göra sig iordning. Mmmmm jag var vacker som en sommardag igår, jag svär! ;)

Middagen hos min far var totalt lyckad. Jonna hängde på som bestämt och hon sa att de var den roligaste valborgsmiddag tjofaderitta hon varit på. Ja, vi började med att sitta ute på balkongen någon timme med öl i handen och solen i ansiktet. Vi var 19 pers totalt så det var stojjigt och stimmigt och fulla människor och nyktra och småbarn och det var god mat och allt var helt bra. Pappa hade gjort en tävling också, och priser fick man. Jag vann en pulsmätare eller nåt åt de hållet, hm.

Många timmar och många öl senare så drog jag och Jonna till huset mittemot. Där befann sig Moa på en fest som sög. Vi stannade inte mer än max tio minuter. Promenerade ner till Norra Hamn vart de satt folk och grillade. Solen började gå ner och det blev kyligt. Folket ville åka till Hertsön men det ville inte jag, jag hade bestämt för att gå ut på krogen med Joel och Edvin. Men de befann sig någon annanstans så när alla drog till Hertsön gick jag tillbaka till festen som Moa var på. Ye. Sen vet jag inte, men jag typ somnade i ett uppehållsrum i en korridor och vaknade 03.30. HUR FAN!? Jag fattade ingenting, ringde Moa för att få en förklaring. Sen insåg jag att jag inte kunde ta mig hem. Alldelens för kallt för att cykla och jag hade ingen nykel till pappa. Tusen samtal missade på mobilen och flertal sms. Ringde Joel och berättade varför jag inte hade tagit mig till krogen sen blev han min räddare i nöden. Betalade taxi och fick en fin sovplats hos J och E på Örnäset.

Sov kanske en fyra timmar mellan sju och elva idag. Sen promenerade jag heela vägen från Örnäset hem till Pappa och alla på Varvet. Solen stekte och jag kunde gå i linne. Men ack vad skavsår jag fick och fyyy vilken hemsk baksmälla. Klockan fem var det bara att bege sig till jobbet. Åh, aldrig mer aldrig mer aldrig mer party när jag ska jobba dagen efter. Men igår, det var ju trots allt valborg och allt. Men usch, jag mår dåligt ännu.

Nu ska jag krypa ner i sängen. Imorgon ska jag på en fika med Jonna och Tim. Måste fixa och dona med lite andra saker också. Ja. Bara det är sol, jag ska bli brun.

GOnatttttt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0