Let the sun shine in


Kvart i sju slår jag upp ögonen och möts av solens strålar som pressar sig in genom persiennerna. Eftersom det var rena rama lugnet trodde jag att klockan var minst tio, men nejdå. Småbarnen hade inte vaknat riktigt än bara. Slet på mig pappas gamla träningsoveralls jacka och lunkade ut i köket. Bläddrade lite i tidningen och kokade kaffe. Min treåriga lillasyster kom in och sa åt mig "Emma, idag får man inte koka kaffe.. bara på onsdagar och fredagar" Varför då? undrade jag. "För att då är man ledig, och då ska man baka bullar också" Ja, småbarn har roliga teorier ibland och just nu surrar hon sönder mina öron och från lillebror hörs glädjetjut. Mmmm lovely morning. Passar jag inte mina fötter noga riskerar jag att få hälsenorna kapade av gåstolen. Men samtidigt kan jag poängtera att jag har världens finaste och underbaraste syskon. Men de är sötast när de sover.

Så, vad ska Emma hitta på idag då tro? Jodå. Nog har jag planer alltid. Går väl aldrig en dag utan att jag har en plan liksom. Ska iväg en sväng med Anna-Karin och Emil nu på förmiddagen och efter det, vid 12tiden ska jag möta upp Jonna på stan. Då blir det kaffe och shopping, hoppas jag. Eftersom det är löning idag.. woho! Klockan tre ska jag träffa Evelina och vad vi hittar på får nog vädret avgöra.

Åter till kaffekoppen och morgonlugnet.


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: gud så kul ;D jag är avis :D

2008-05-15 @ 08:48:12
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: jasså där ser man, nice nice =D

2008-05-15 @ 19:03:27
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0