Myshelg


Lördag var en fin dag. Jag strosade runt på stan och köpte en tshirt. Fick gratiskaffe och en ostmacka på Jonnas jobb. Vid fem var det dags för henne att slå igen butiken och då tog vi med oss fika, kakor och diverse för ett helt kompani. Det fick bli middag. Solen stekte och vi drog upp till Varvet. Satt ute på balkongen och blev röda om kinderna. Jag försökte blondera Jonnas hår, ja det gick ju sådär. Dusch och fix och trix och halv åtta plingade det på dörren. Det var Isak som kom. En stund senare kom Evelina och sist men inte minst dök Johan upp. Vi hade skit trevligt! Gjorde egna charader och pimplade vin och öl. Satt ute på balkongen tills solen gick ned men det hindrade oss inte från att gå in. Vi rotade fram lite täcken och filtar och fortsatte myset där ute. Vi flamsade på hela natten och avslutade den med att käka gi-mackor. Alla slaggade över förutom Ewe som lämnade oss tidigt nog.

Halv åtta på söndag morgon ringer mamsen och frågar om vi tagit oss upp. Mmm för jag, Johan och Isak skulle ju iväg på personalmöte. Vilken jävla tid och dag att ha p-möte på va? Isak bajkade hela vägen ut till Storheden medan jag och Johan var feta nog och tog bussen. Vi kom en kvart försent. Lagom bakis och förbannat trötta. Meningslöst möte.

Efter mötet var det bara att åka hem igen, och städa.. Dunsade in vid 11 och Jonna låg fortfarande och sov. Åh så avis jag blev. Käkade en banan och funderade ståendes ett ögonblick. Sen var det som att de slog om och jag kände mig inte alls trött och illamående längre. Städade som en galning tills allt såg ut som ett hem igen. Någon timme senare kom Pappa och hela högen hem. Jag och Jonna åt pannkaka och stekte på balkongen några timmar. Sen kom Sten och hämtade oss och körde hem mig till Mjölkis. Vink vink!




Lördag natt, vi börjar spåra. Isak är fortfarande på banan och agerar fotograf?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0