Snusk på bussen.

Om en buss är näst intill tom, är de då fel att säga nej åt någon om den vill sitta bredvid en? Jag tycker inte det. För precis nyss hände det. Slutade jobbet kl 16 och sprang till bussen. Kliver på med andan i halsen och slänger mig ner på ett säte med en kaffe i ena handen och väskan i den andra. Hållplatsen efter kliver det på ett snusk. Ursäkta mig men det var verkligen det. Jag är lite rädd för honom och det är jag tyvärr inte ensammen om. Han betalar chauffören och börjar sedan stånka i gången och stannar framför mig "Kan jag sitta här?" säger han på en brytning av något språk och engelska. Då blev jag fan less, om det finns en miljoner platser lediga så varför just bredvid mig? Så jag sa "Nä, de finns ju massa lediga!" Ett: Jag var trött och ville bre ut mig. Två: Han var läskig. Tre: Han hade många sitsar att välja på. Har faktist råkat ut för honom en gång tidigare. Exakt samma sak, tomt överallt men han valde platsen bredvid mig. Då tordes jag inte säga nej men jag minns att han luktade vidrigt och mumlade. Sedan berättade jag det för syster när jag kom hem och hennes reaktion var ungefär densamma som min. Hon visste vem det var och drog en och en annan historia.

När jag väl fick sätet för mig själv blev jag lite rädd att han skulle hoppa av på samma hållplats som mig och bli aggressiv och ifrågasätta mig eller vad fan som helst. Vilket han förmodligen inte skulle men jag litade inte på instinkten. Jag klev av en hållplats tidigare bara för att försäkra mig om saken och för att jag såg en snäll pojke resa sig och studsa ut. Är jag barnslig, eller vadå?! Haha.


Kommentarer
Postat av: Morgan

Ingen vill då sitta brevid mig i bussen :( och du har mage att klaga :)
nee men seröst så låter det inte så jätte trevigt, bra att du tog dig mod och sa nej ;)

2008-03-27 @ 23:34:11
URL: http://www.redudans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0