Hål i huvudet

Kompencerar min bakisdag på jobbet igår med att ligga i sängen i fyra timmar idag. Musiken får strömmar ut ur högtalarna medan jag läser ett par hundra sidor i min bok. Sen tar den slut. Jag saknar den lite. Den fängslade mig, samtidigt som allting var sorligt låg de en smula komik bakom också. Jag vet inte varför jag alltid relaterar mitt eget liv till böcker, men ofta så känner jag igen mig i så mycket som står skrivet. Men de är väl så de är, antar jag. Har varit en skön dag, en dag närmare något jag inte vet vad de är. Men det känns som att jag väntar på något. Kanske är det sommaren? Eller varmt väder och en kaffe i norra hamn. Kanske är det ljumna kvällar och långa promenader på asfalt och skogsmark. Friska vindar och dofter. Men det är något mer. Men jag vet inte vad.

Efter ett evigt sängliggandes i mitt mysrum kom Evelina. Vi degade lite och sedan drog vi till storheden. Syster följde också med. Kallt och snöigt ute och jag frös. Vi köpte frukt och shampoo och ett äckligt tuggummi. Eller jag vet inte om det var äckligt, men smaken var mystisk.

Tisdag imorgon. En dag närmare helgen. Fick förövrigt veta att jag är ledig lör och sön. Jag är lite lycklig. Påskfest på lördag. Ska jag vara en kyckling då?

Kommentarer
Postat av: ewe

Men du suger! >_

2008-03-17 @ 21:04:27
URL: http://pappersplan.blogg.se
Postat av: ewe

GAAH jävla kommentarer..

2008-03-17 @ 21:05:28
URL: http://pappersplan.blogg.se
Postat av: ewe

jag hade skrivit en massa mer efter det andra inlägget.. men det tycktes inte vilja komma med.

2008-03-18 @ 19:52:41
URL: http://pappersplan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0