Vardagslyx

Mmmm sitter här och dricker te med honung och det doftar ljuvligt. Knaprar på några fluffiga krispiga havrefras också. Första passet som dagchef idag alltså, de gick fint. Även om jag inte riktigt hann med allt inför öppningen så har jag fått mer koll på allt administrativt arbete och de är till sin fördel. Efter nio timmars arbete, överlämningen och kontorsfix var det dags att gå hem. Mötte upp pappa, A-K och småsyskonen på Ica Maxi. Handlade med dem och sedan fick jag skjuss in till stan. Yay, sparade en tia för bussen! Drog till Jonnas jobb och Tocke släppte in mig. Var meningen att vi skulle gå och fika men jag var så trött att jag ändrade mig och åkte hem. Gick förbi Konsum och hyrde en film och köpte en tidning. Fast där ljög jag, tidningen köpte jag faktist innan, på Coop. Hur som helst. Myskväll med mig själv. Lagade god mat och såg på filmen. Råkade somna lite och vaknade för en stund sen. Tur nog att jag inte ska upp nollsexnollnoll imorgon. Nu ska fortsätta dricka te och läsa min tidning. Iiiiih. Vardagslyx! Jo just det, fick min lönespec idag, hohooo! Tvåtusen mer än förväntat. Snacka om att bli glad! KALAS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0