Fylla flyttkartongerna, kanske?

Vet ni att min mamma är riktigt söt, jo. Nu har jag inget hål på röven längre i mina favvo braller. Dem som jag gick tillbaka med och ville reklamera eftersom de pajjat men då jag ångrade mig eftersom de hade slutat tillverka just den modellen av Cheap Monday. Men nu har mammi lagat så snällt så. Jag vaknade helt av mig själv halv åtta i morse fast jag hade tänkt mig en sovmorgon till halv tio. Men äh var lika kliva upp och dra igång dagen. Nu har jag äntligen satt in alla recept o grejjer i en pärm så jag har allt samlat. Tog en sväng till Konsum och köpte frulle också, lite ägg liksom. Riktigt stadig frukost måste jag säga!

Hade tänkt att jag skulle hinna packa idag men jag kommer aldrig till kritan. Eller kan man säga så? What ever. Flyttkartongerna står och väntar på att fyllas. Vet inte riktigt hur mycket saker jag ska ta med mig. Måste lämna en hel del hemma för allt kommer inte få plats. Jag och Jonna ska dela på ett rum som är 15 kvm. De viktigaste måste nog vara alla mina kläder, böcker, min säng och självklart datorn! Och min gröna fåtölj och och och min gröna byrå och mina svarta hyllor! Jag har slängt bort mitt överkast och alla prydnadskuddar. Jag ska köpa nytt. Min matta lär ryka också. Alla mina tavlor vet jag inte heller riktigt hur det blir med. Min gröna stol måste absolut få följa med och gitarren också. Menar, kan ju alltid komma förbi någon som kan spela, iih. Cdskivor, filmer och DVD spelare hakar också på flyttlasset. Jag ska få en teve av Tocke så de blir bra. Igår när vi var hos honom, jag och Jonna så flörtade vi till oss en vattenkokare och en jävla massa pasta. Nog för att det kanske var så att han ville bli av med det men whaaateevvaaah. Hur mycket småtjaffs har jag inte då, hm. Har rensat endel men allt kan man ju inte slänga. Ah porslin, handdukar och sängkläder måste ju också packas ned. Herregud, jag måste verkligen sätta igång med packningen nu. Och skruva isär min jävla sängram. Nej de här med packningen får jag ta tag i ikväll, tror jag. Vet inte när annars jag ska hinna. Jobb hela veckan och på torsdag går flyttlasset.

Nej, lite kaffe nu kanske och en dusch. Jag och Jonna ska ta våra fina cyklar och bajka ut till Storheden sen. Ända dagen jag är ledig på åtta dagar åker jag dit ut. Jag måste älska mitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0