En nybliven trainee i blommigt

Vem är bäst i världen, VA VA VA? Självklart JAG, Johan och Elin. Alla vi tre.. alla tre klarade traineeprovet på jobbet igår. Åh jösses vad glada vi var! Och våra chefer, dom var om inte ännu gladare än oss, vi kramades, vi grät och skrattade. Så fint. Alla så glada. Nu är vi kökschefer hela bunten, hooho!

Provet tog från 08 till 1430 eftersom det var både praktiskt och teoretiskt. När vi var klara var det bara att åka hem och duscha, ta på sig blommig kjol och sandaler för vidare upptåg. Assistentmiddag ute på färjan väntade! Oj så otroligt mysigt det var. Skitfint och soligt, varmt och underbart. Jag åt någon pasta med tomatsås och mozarellatjosan. Mmm fanns inte så många vegetaiska alternativ direkt. Men vitt vin till de och ett glas till, jobbet bjöd och vi pratade och allt var helt toppen! Fem tjejer och två killar, hallå liksom? Nåväl. Efter färjan blev det Roasters. Ja, jobbet bjöd fortfarande så det blev ett vinglas till. Ah kändes rent utav lyxigt. När klockan började närma sig tjugotvå drog alla hem förutom jag som drog med mig Johan upp till "City Robin", hoho snyggaste smeknamnet. Marcus kom också in. Robin bjöd¨på apelsindrinkar, vi kan kalla de så, mmm jo. Mot midnatt bar de av till Kafelino. Jag minglade mest runt och dansade lite. Höll mig till vatten och den här gången var det minsann inte jag som somnade, stackars Johan. Hoh. Nä men det var en lyckad kväll som tusan! Jag träffade en gammal bekant, inga namn nämda. Han kände knappt igen mig, men de som fick honom på att bli säker om det var jag, var mitt leende! Aaaaaw!

Slutade med att min syster ringde mig vid 03 och kom och plockade upp mig på mammas cykel. Hon var lika rund under fötterna som jag själv, så vi cyklade hem i sommarnatten och sjöng massvis av sånger vi inte kunde. Det var fint. Sen somnade jag riktigt sött.


Nu ska jag ut i solen och njuta hela dagen. Jag är ledig och människor tar studenten. Fest överallt och det är trettio grader varmt. Kan knappast bli bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0