Stupid, really stupid!

Mmooooonday monday monday! Efter en halvtaskig start på dagen ringde Joel. Har inte pratat med honom på evigheter så jag blev jätteglad! Min lilla kompis som jag umgicks endel med när jag bodde i Stockholm. Men han har flyttat till Oslo för jobb nu. Långt. Vi kom fram till att vi måste försöka planera in en träff här i sommar, när det finns lite tid över. Blev lite stressigt efter ett långt men trevligt samtal, så Jonna fick vänta lite på mig inne i stan. Det regnade men jag cyklade ändå. Vi plöjde igenom butiker och slösade pengar. Ja, ovanligt? Köpte världens finaste tröja och lite nytt smink. Sen blev det massa kaffedrickande på Smedjan. Tror aldrig att jag har fikat där förr, men de tog fan betalt för en tredje påtår. No way, hur snålt är inte det? Jag betalade inte! Sen kom Marcus så då kunde vi starta mötet. Lite planering inför flytten. Den 30e juni kommer det ske, om inte några dagar senare. Hur kul som helst ska det bli. Jag Jonna och Marcus, saaambos. Hah! Myspys!

Efter kaffe o häng drog vi och hyrde film och köpte nötter o naamnam! Jag menar, pissigt grått regn väder och ledig dag, vad passar inte bättre än filmkväll då? London to Brighton blev det. Riktigt skum rulle. Ut i regnet igen och en sväng på Statoil och smart som jag är kom jag då på precis när vi klivit innan för dörren.. att jag inte hade någon nyckel till jobbet. Fick dra ut igen och cykla till Johan för att hämta den. Ja, nog för att jag gillar att motionera men jobbigt nog för klockan var nästan halv 12. Mmmmm. Blev en film till och sedan sömn.

Och idag då, jo förstår ni. Kliver upp nollsex nollnoll efter fyra timmars sömn. Är på jobbet till 0705 och märker då att tvättmaskinen är igång. What liksom tänker jag, byter om och kilar ner. Så ser jag att det sitter någon inne på kontoret, whaat? De är Jonas. Okej, blir smått snurrig och tittar på schemat. Inser då, att jag har tittat fel och att jag börjar halv tolv och inte halv åtta, för det är tydligen imorgon jag ska ha mitt första bärande pass som Dagchef. Ja, var ju bara att åka hem igen.

Inget är i onödan, känns skönt med tidig uppstigning. Har lagt ärtor i blöt för en framtida ärtsoppa. Kokat kaffe och ägg och så slog jag på stort och lagade lunch. Värsta woken! Har vinkat av Jonna precis och nu ska jag ta och käka. Jag sväääääälter. Sen jobb som sagt. Vad gör alla sommarlovsbarn idag, månne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0