Vilket jävla party!

Jävlar i mig vilken kväll det var igår! Men vi tar det från början. Cyklade in till stan klockan tolv i trettio graders värme. Studenter i vart enda hörn och lastbilsflak klädda i grönt och vitt. Sång och lycka hängde i luften. Det såg verkligen trevligt ut. Saknade min student. aaaw. Hur som helst så svettades jag runt bland alla butiker. Blev ett par shorts, ääntligen! Och ett par herr tshirts från hm och lite annat.

Klockan tre ringde Jonna så jag mötte upp henne, vi svettades lite till innan vi cyklade mot Mjölkudden. Köpte nöd öl på Konsum, dvs trehalvor och lite tofu glass bara för att Jonna tjatade. Lagom trötta och slitna fixade vi ihop lite sallad och knäckte en öl ute på balkongen. Spelade musik och tog de chill. Ja vid 18tiden började vi duscha och göra oss i ordning och packa grejjer. Toapapper, filt, öl, tejp och diverse.

Sen skuttade vi upp på cyklarna i världens finaste sommarkväll och bajkade iväg mot Porsön. O jag säger ju då det, fy fan vilken fest! En kille hade anordnat hela skiten. Köpt 50 kilo grillkol, filtar, vattenpistoler och fixat fram fetaste musikanläggningen. Det var helt galet. Flera hundra människor rörde sig omkring. Grillade, spelade fotboll, kubb, söp och levde rövare och alla var så glada och sommarfina. Kändes som att hoppa in i en festival. Slog oss ned bland massa folk och jag hittade min kusin Andrea där. Sen visade det sig att Isak var påväg dit och efter inte många minuter tog jag och Jonna allt pick o pack och slog oss ned med Isak, Jimmy, Jenny och en Anders. Prata prata massa skit och sen gick Isak och Anders hem för att hämta Jennys gitarr. Dom kom inte tillbaka. Men vilka trevliga människor! Vi lekte sanning eller konsikvens och det var ju mest komiska saker att utföra. Helt sjuka. Nämner inget. Men fler folk anslöt sig till våran lek och vi hade bara så jävla kul helatiden. Sen blev det vattenkrig och alla sprutade ner varandra, okända på okända och aaaaah galet galet. Mot midnatt blev det faktist lite kallt så vi drog till Mike's och köpte lite öl och skakade rumpa. Aao efterfest hos Isak och Jimmy. Vi lagade mat och käkade digestivekex med chokladsås. Why???! Jimmy bjöd på massa shots och tvspel var på tapeten. Herrejösses, vid 05 cyklade jag och Jonna hem. Fyllehandla på Statoil och Jonna ramlade baklänges med cykeln och slog halft ihjäl sig. Mmmmm! Stackars gumman! Tror vi var i säng vid 06, men helt klart en av de roligaste festera hittils. Tack för en underbar kväll och för alla nya bekantskaper!

Nu ska jag iväg på 50års fest. Gud så mysigt. Eeeeerrr.
Jag och Jimmy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0