Nu är jag här igen!

Ångrar mig angående genomgången av veckan som gått. Det har hänt för mycket för att jag ska orka skriva ner allt så noga. Jag har hur som helst hunnit flytta till Lövskatan med Jonna, Marcus och hans flickvän. Vi delar på en tvåa med kök som är öppet mot vardagsrummet. Riktigt fin lägga med fetaste ballen (balkongen). Dock blir det inte långvarit för min del. Känner att det är påtok för långt till jobbet och för mycket folk överallt. Så jag flyttar ut igen. Sen, senare denna månad. Förra helgen var det fest på schemat. Jag var ledig och spenderade min dag med Evelina och Sanna på stan. Partyt blev hos min far på Varvet. Dock satt vi utomhus större delen av kvällen. Charader och krossade vinglas och limmotaxi. Söndagen blev lugn som ett stilla hav. Jonna lagade mat åt mig och Tocke och jag åt så mycket att han undrade om jag var gravid? Nej, ingen risk. Måndag, tisdag och onsdag har jag bara jobbat och åkt buss i princip. Tror det blev totalt 32 timmars kneg och tre timmars bussresa och tre timmars väntan på buss, totalt. Övrig tid har jag spenderat sovandes på kudden. Men en liten promenad med Evelina hann jag faktist med här någon dag.

Igår var jag ledig och solen sken som aldrig förr. Var ute i nästan tolv timmar. Umgicks på förmiddagen med mina småsyskon ute i stadsparken där Kuriren bjöd på gratis kaffe. Lökade vidare till floras kulle med Jonna där vi åt en jävligt god glass. Kulglass för att vara exakt. Som vi hämtat gratis från hennes jobb. Ahh sola sola glass glass. Johan ville vara med oss och okej tänkte vi så vi hookade upp med honom och stekte mer i solen på någon bänk och sedan promenixade vi hem till Lövskatan och chillade på ballen. Gick till Coop och handlade grönsaker och mer glass. Mejkade ihop en riktigt god sallad och avslutade den med, ja gissa. Promenad efter maten. Lång promenad. Menar, ska man äta sådär mycket måste man ju motionera också.

Idag var jag tametusan också ledig. Hade tänkt ligga nere på stranden och sola på riktigt, men vädret var inte med mig. Massa moln och blåst. Nej, tur var nog det. Jag är så ruskit förkyld. Rethosta och snorig nästa, slemmig hals och röst som en anka. Mmm nice. Vi trotsade solen och hade en mysig filmkväll. Läskiga filmer. Vem är vi? Jo det är jag Jonna och Johan, eller för all del Walle.

Tråkigt inlägg de här, men det var allt i ytterst stora drag, tror jag. Nu är jag ikapp mig själv igen. Har saknat min blogg lite men jag har fan haft fullt upp konstant. Även om det kanske inte verkar som de. Nåja. Kanske lite sömn skulle göra susen just nu. Jobb imorgon, ovanligt va? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0