Cowboyhatt och piska

Igår. I lördags. Drog ut på stan och lurade in Johan som sällskap. På Kupan gjorde jag ett riktigt fynd, frågan är om jag är ensam om att tycka det. En ljuslila och blå wctjacka från åttiofem i minsta barnstorlek. Ah jag lovar, grymt snygg om man kombinerar den rätt. Endast tjugofem kronor. Sen svängde vi vidare och blev plötsligt hundvakt för en stund mitt ute på storgatan. Vi träffade Johans syster med pojkvän och oj så trevliga dem var. Mys människor med söt liten pudel. Efter hundvakteriet slog vi ihop med Jonna och fick gå födelsedagsärenden. Tokstressade sedan runt och köpte världens finaste sjalar på Indiska. En vitblommig i massa färger med fransar och en nästan identisk fast svart med rosa rosor. Mmmmm kunde som inte välja. En vit liten klänning med knappar också. Lite nytt nagellack och ett par örhängen fick också följa med hem.

Tokstressigt och hemma vid fyra, ombyte, sminkning, fixa frisyr och nya kläder på. Vit och blommig med remsandaler. Ja de var fint. Blev nämligen Westernfarm. Förfest hos en tjej på Mjölkis med massa nytt folk. Trevligt som tusan. Taxi till Loet vid tjugoett och en fyra mils bussresa in till Boden och Westernfarm. Oj så galet med människor, alltifrån småglin till gamlingar. Men tokroligt hade vi. Red på tjuren och stukade tummen, drack fatöl som spilldes lite överallt, köpte ett hamburgerbröd med sallad för en femma och sen dansade vi till något band och röjjde loss. Bussen tog oss tillbaka till Luleå någon gång efter 02. Jag somnade lite sött mot Johans axel och när vi väl var framme var de tydligen dags för fyllekäk på Max. Vi klockade! De tog 46 minuter från de att vi kom dit tills maten var klar. Lol lol lol. Visserligen var det en fet kö men så länge ska det fan inte ta, urkass personal alltså. Bah. Kände mig lite ynklig och ville inte sova ensam i pappas stora lägenhet så jag bad Johan följa med och slagga i ett hörn. Somnade omkring nollsex i morse. Jösses.

Vi vaknade sådär efter 3-4 timmars sömn vid halv tio när familjen stormade in. Sen bänkade vi oss framför tvn och hånade värdelösa barnprogram i några timmar. Pappa lagade lunch åt oss, amerikanska pannkakor! Mums riktigt gott. Sen packade jag ihop lite grejjer och så promenerade vi hemmåt. Lång väg och tung väska. Halvvägs vinkade jag av Johan och tackade för helgen.

Har känt mig mest ynklig och seg idag. Inget illamående alls dock. Surrat med syster och hennes vän Sara mest hela dagen och mamma lagade godaste middagen. Sen somnade jag. Inget bra. Vaknade för en timme sedan och trodde att det hade blivit måndag. Fick panik eftersom jag trodde att jag hade försovit mig. Puuh, tur nog hade jag inte det.

En riktigt fin helg men nu är den över. Har en relativt soft arbetsvecka framför mig. Börjar med ett mysigt öppningspass imorgon. Borde försöka lägga mig och somna om igen men är lite sugen på en kvällspromenad. Vi får se. Btw, min kamera hade inget batteri igår. Jag blev väldigt besviken på mig själv för att jag inte hade kollat upp det. Kunde ha blivit många fina bilder utifrån cowboy land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0