Avskedsfest

Mot kvantum med påsar och väskor i händerna. Jag använde benen och tog en promenad dit. Mötte upp Adam och Elisabeth och så släppte vi loss i butiken. Ballonger, serpentiner, melon, chips och diverse snacks blev det. Sedan väntade vi på en buss i all evighet och gick sedan till TA och hämtade Jonnas hemnyckel. Vi tog med lite smörgåstårta och dricka också. In med ölen i kylen och smörgåstårtan i magen. Vi gjorde banderoller och blåste upp ballonger som vi hängde upp överallt samt massvis med serpentiner. När Jonna anlände blev hon smått rörd och sedan började folket strömma in. Det var en trevlig stämning och de flesta var i gasen.

Vi fick för oss att leka charader och eftersom vi inte hade ett riktigt spel skrev vi  våra egna lappar. Jag säger ju då det, fan vilka sjuka grejor jag fick göra. Men det var jävligt kul och ingen höll inne på inlevelsen. Så våra liv blev nog förlängda av många skratt, fast å andra sida kanske inte. Men om vi resonerar såhär, alkoholen förkortar livet och ett gott skratt förlänger. Då kanske det kompencerar ut varandra?!

Denna lilla fest arrangerade vi för våran toppen brud Jonna som ska lämna oss på torsdag. Ja, inte nu för all framtid med iaf ett par månader framåt. Hon ska leka tuff och flytta till London. Va, ska de vara nåt? PYTTSAN! Nä, fan så jävla tråkigt. Det känns riktigt pissigt! Men jag ska önska henne lycka till ändå. Jag skriver sedan ett snyft inlägg när hon hoppat på planet och lyft.

Idag söndag känner jag mig sådär som man brukar dagen efter. Seg och skakig och hade ett rejält illamående tidgare under dagen.

Nu kära vänner ska jag dricka juice!
På återseende/ E.


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0