Fetaost muffins

Moooorrn'! Klockan är minutrarna över nio och jag har varit vaken i två timmar. Det är så skönt att kliva upp tidigt, dock är det alltid en stor gåta av vad man ska göra hela dagen. Tack och lov börjar man jobba en hel del snart. Denna morgon har jag i alla fall hunnit med att baka fetaost muffins. Någon som förstår hur flitig jag är? Hah. Sen får det bli en dusch och en busstur mot stan, tror jag. Mår rätt bra idag så måste ringa min chef och säga att jag kommer imööörrn.

På lördag ska vi tydligen ha tjejkväll. Inte allt för länge sen vi hade det men det var ju så himla kul! Inte varje helg som Sanna är i stan, så man måste ju passa på. Maja ska även delta, som de låter nu. De blir dresscode, massa smink, partyhattar, middag vin och spel. Låter ju inte alls dumt. Förutom att jag ska jobba på söndag. Puuh. Nå, vi får se hur det blir med detta.

Igår kom Elisabeth hem! Vi ska allt ta en lång fika och snacka skit!

Här bjuder jag på muffinsreceptet. ENJOOOOOY!

Fetaost muffins

100g äkta grekisk fetaost
4 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
3/4 tsk salt
4 ägg
1/2 dl smör- och rapsolja
2 dl naturell yoghurt

Sätt ugnen på 200 c. Dela osten i bitar. Blanda mjöl, bakpulver, salt och fetaost. Vispa ihop ägg, smör- och rapsolja och yoghurt. Rör ner det i mjölblandningen. Klicka ut smeten i muffinsformar. Grädda i mitten av ugnen 20-25 min eller tills de känns klara.

Man kan tillsätta 1 dl svarta urkärnade oliver också. Dela dem på mitten och rör ner i mjölblandningen. Jag smälte 50 g smör och hoppade över oljan. TIllsatte även lite honung.

Kommentarer
Postat av: Emsan

Ja, det håller jag med om. Det är jobbigt när man inte har den blekaste aning om vad saker och ting innehåller. Och alla dessa E-ämnen!
Åg, muffinsarna ska jag nog testa! :)
Ha en bra dag!

2008-02-27 @ 10:36:34
URL: http://www.emmaa86.blogg.se
Postat av: jossan

jaa ;D jafan, jo jag funderar på att dra på skidorna här om jag nu hittar dom och om vädret är fint, fast först måste jag leta upp ett skidspår :D hihi.. afan, sportlov äre ju, man ska ju egenltigen sporta mkt dåå :D

2008-02-28 @ 01:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0