Suprise!

Mamma har köpt en dammsugare åt mig, sa jag det? Konversationen gick ungefär såhär, här om kvällen.
Mamma: Jag har köpt en dammsugare åt dig!
Jag: Va? Men MAMMA! (Irriterad) Jag vill inte veta vad jag ska få i julklapp!
Mamma: Men.. du ska inte få den i julklapp. Du får den ändå, så att du har en när du flyttar.
Jag: (Glad!) Jaha, dåså. Tack.
Syster träder in
Jag: Mamma har köpt en dammsugare åt mig! (Woho!)
Syster: MEN MAMMA! DU ÄR SÅ HIMLA DÅLIG PÅ ATT ÖVERRASKA!

Ja, vi är nog släkt trots allt.


Nu ska jag iväg och fika med min fina familj. Pappa Anna-Karin och småsyskonen Sara och Emil. Sötisar. Sen vankas de jobb från tretton till tjugotvå. Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0