En bit höst, jatack?

Vad är de jag hör? Klagomål minsann! Över att jag inte har bloggat på ett par dar eller tre. Men då kör vi från där jag slutade sist. En hel helg har nu passerat och även första dagen på veckan.

Hej fredag. Jotack det blev partajj ute på Hertsön där Evelina hade hyrt en lokal. Pyntat fint med ballonger och serpentiner. Massvis av vänner och folk som jag inte träffat på evigheter, mys. Vi spelade sjukaste kortspelet eller gjorde vi egentligen det? Maja orsakade en bula i mitt huvud och en fläskig läpp. En öm näsa också. Fight???! No idea! Hur som helst vart det urtrevligt. De hela avslutades med fyllekäk från Max framför OC och lite sällskap hade jag visst också.

Lördag. Skjut mig nu?!?? Blev Konsum i mjukisar och några liter juice. Hela dagen gick i sömngångarens tecken. Gjorde inget annat än att vila, sova, slappa, slöa, varvat med lite tråkig tennis på TV. Somnade som en stock klockan tjugotvå. Skönt.

Söndag, oh. Vaknade och mådde som en prinsessa. Tog världens skönaste dag på stan med mig själv. Köpte sötaste vita spetskjolen och en klarblå stor skjorta. Fynd fynd! Lång promenad hem i sommarens sista soliga dag..?
Latade i sängen med Vecko Revyns Lilla Rosa.

Och idag. Måndag. Hösten är här! Himlen har varit mörk hela dagen och det har regnat och regnat och regnet. Och jag har jobbat och jobbar och jobbat. Ja, vad mer? Handlat mat med mamma på Kvantum. Nu dricker jag te. De luktar gott. Nu vill jag inte ha sommaren tillbaka. Nu vill jag fortsätta dricka te, mysa i koftor, sticka vantar och se på film!
Sticka vantar kanske var att ta i. Men det lät ju mysigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0