MAX SUMMERPARTY!

Igår var de alltså Max Summerparty. Totalt toppen! Började med att Jenny kom och plockade upp mig runt tiotiden på morgonen. Vi brummade till Lulsundet där festen skulle hållas. Största partytältet jag någonsin sett stod på plats. Leverantörer, folk från Samljus, scenarbetare, bandkillar och massa folk snurrde omkring och försökte strukturera upp de hela. Vi åkte mest bil mellan alla Max restauranger här i Luleå och plockade grejer. Käkade lite gjorde vi också. Nångång på förmiddagen var jag hemma igen. Gjorde mig i ordning i raketfart. Elin kom hit och sedan skjutssade mamma ut oss till festplatsen igen. Vi fick inte grilla i våra privata kläder utan var tvugna byta om till arbetsklädrna. Buh! Stimmigt och stojjigt värre. Röda mattan var på plats och folket började så småning om strömma in. Vi grillade massa burgare och klockan 19 hölls de tal. Curt Bergfors, Max grundare nivet.. var självklart på plats! Folk från HK, chefer från hela Sverige, människor från ledningen och allas respektives. Ja, flera hundra människor. Vet inte riktigt vad medelåldern kan ha varit, hah.

Gratis sprit i baren var det minsann också. Även för våran del. Från 18 till 21.30 stod vi och grillade, sedan fick vi äntligen byta om och röjja på riktigt. Liveband spelade musik hela kvällen och alla dansade som aldrig förr. Lina och Elin åkte hem och lämade mig helt själv, nejdå. Johan som tyvärr hade stängningspass anlände runt tjugotre tiden. En abbonerad buss tog oss och folkskaran till Grace. Vi hade fått klisterlappar där det stod vårat namn och vilken restuarang vi jobbade på. Vi behövde ej köa för att komma in på Grace, sjukt skönt. För det var en lång kö.
Träffade gamla bekantskaper som jag hängde med hela kvällen. Förlåt Johan om du hade tråkigt. Fyllekäk på, ja gissa? Max såklart. Fick skjutss hem. Var innanför ytterdörren strax före 05 i morse. Mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0