Grejen är den att..

Herregud, rena rama höstvädret ute. Vad säger man? VAD TUSAN GÖR MAN? Jo, man letar fram någon gammal kofta och tar på sig nymössan såklart! Jag har köpt mig en lila en, en stickad. Hur fin som helst. Speciellt när man har milkshake i håret. Jo förstår ni, idag skulle Jenny Chefen visa mig hur man rengör glassmaskinen. De slutade med att det var milkshake överallt. Golv väggar tak överallt överallt. Mest på henne dock, i ansiktet håret och över kläderna. Gissa vem som skrattade högst? Jag såklart! Himla kul var det i alla fall.

Eva har förresten gjort så fint åt oss, hängt upp en krok och skrivit ut en klisterlapp där det står "Evas och Emmas koppar" Hur gulligt är inte det? Eftersom vi dricker kaffe dagarna långa kom vi på idéen att ta med oss varsin mugg. Min är finast där det står Emma och är en massa små djur på. Säkert haft den i femton år.

Något mer som är aktuellt angående jobbet då? Eftersom det är jobb dygnet runt nu igen så blir det som mest snack om den saken, japp. Mitt andra hem och min andra familj. Bästa arbetskamraterna har jag. På fredag har vi ass-möte. ÅH! De är jäklit mysigt, när alla assistenter och fincheferna sitter samlade. Äter någon god frukost och snackar skit varvat med seriösa saker. Jag tyckte att vi skulle börja mötet klockan nollsex på fredag så vi hade flera timmar på oss.

Nästa fredag är det MAX- SOMMAR PARTY. Med 60-talstema. Lär bli grymt roligt. Det är vi, Storhedens tur att grilla burgare till alla medarbetare från alla restauranger och till och med självaste Curt Bergfors kommer. Gäller att skärpa till sig ordentligt då, hjälp! Jag och Jenny ska dona och fixa hela dagen inför de där. Jag är egentligen ledig men klart som tusan att man ställer upp, bara roligt ju. Efter grillandet blir det party paaaaarty! Måste komma på en riktigt bra outfit nu bara. Tips någon?


Vad betyder rubriken? Jo. De är visst något som vi alla säger när vi ska säga något på jobbet. Man börjar meningen med "grejen är den att.." Haha.

That's all.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0