Måste fixa biffen!!

Jag cyklar över banken mot stan i solskenet. Strålarna värmer i min rygg och jag behöver inte ens ha långärmat under skinnjackan. Nu är det vår. Idag var det riktig vår. 19 grader på balkongen, nu börjar de likna något. Cyklar och cyklar och tillslut är jag framme i Norra Hamn. Möter upp Anna-Karin och Emil som jag bestämt träff med 10.40 utanför Kupan, Röda Korset. Där fyndar jag massa böcker som jag hade på min bok-köpar-läsar-lista. Nöjd. Sen promenerar vi upp till staden och går en runda, jag letar en klänning. Hittar ingen. Efter några timmar börjar magarna skrika så vi går hem och äter lunch. Klockan tickar och det är dags att hämta syskon nummer två på dagis. Vi tar bilen dit och efter mycket om och men där inne bland ungarna så åker vi ut till Kronan. Återvinningen. Jag är nämligen ute efter en bokhylla. En billig. Hittar ingen, dock en bok till. Ringer min syster och hon gastar högt när jag säger att vi ska ut på Storheden till Myrorna. Sååå, vi åker till hennes skola och plockar upp henne. På Myrorna har dom mycket kul men jag försöker hålla i pengarna så gott de går. Slösar bara tio kronor på några till böcker. Min passion kanske är en kombination av böcker och choklad, hm. Nåväl. Efter de åker vi tillbaka mot staden och jag släpps av och möter upp maaaaammi. Letar letar letar letar mer efter en klänning. Men faaan, precis när man verkligen behöver något, hittar man inget. Deeemit. Dock ett par skor. Precis såna som jag tänkt punga ut flera hundralappar för fyndar jag för 150 på rea. Ibland har man tur. Sen har klockan helt plötsligt blivit runt 19 och jag går ner mot Varvet för att hämta min cykel som står parkerad utanför Pappa- och companys hus. Jag är snorig och trött och hungrig och totalt slut. Pappa slänger in min cykel i bagageluckan på bilen och kör hem mig. Hem till Mjölkudden.
GALET LÅNG DAG, Eller vad. Men nu såhär runt tjugotre tiden känner jag mig pigg. Dumt. Jag måste verkligen sova. Mycket att göra imorgon.

Måste fan på stan en sväng och göra ett sista försök i att hitta en klänning. Mot förmodan något annat snyggt. Ska nämligen på middag för två imorgon. Dock är det jag som ska bjuda på maten, mitt sällskap står för drycken. Så går det när man lovar för mycket. Det ska bli riktigt trevligt. Tänker inte avslöja mer nu. Tihi (töntigt, jag vet) Men som sagt, blogga är ytligt.

Så imorgon: Stan, leta leta leta leta. Cykla hem. Typ springa runt på tå och kanske måla naglarna. Cykla till kvantum och handla mat. Cykla hem. Duscha. Göra mig i ordning. Spegla mig tusen gånger. Vänta på skjuss. Den borde komma strax efter 18tiden. Ja, jag har tamefan fixat allt utom dressen.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Godnatt:)

2008-04-17 @ 23:14:11
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Emsan

Jag gillade mest Geri. Det var alltid hon jag var när vi uppträdde, vilket vi gjorde ganska mycket! :)

Joo, det blev allt lite shopping idag i alla fall! Härligt! Och nu är det helg, ännu härligare!

2008-04-18 @ 18:07:25
URL: http://www.emmaa86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0