LE MED MIG!

Dagen började lite sådär. När jag tittade ut genom fönstret såg jag att det hade snöat. Och att de fortfarande snöade. Vad i heeeeelvete ska de betyda? Vem har beställt snö? Jäkla skit. Hade inte en spänn så jag fick klä på mig massvis och trampa iväg på cykeln i minus grader. Hann lagom till tolvsnåret. PU möte med min chef på Dagobert. Jobbet bjöd. Så jag fikade något jag inte kan beskriva och en kopp kaffe. Nu till de roliga. Hoppar över detaljerna. Från och med 1a maj ska jag börja jobba deltid. WOHOOOOO! Dvs 120h/månad. Inte illa pinkat. Och jag blev även erbjuden en utbildning som gör mig till trainee. Dvs man åker ett litet steg upp på karriärslinjen. Man får mer ansvar, får gå som chef över dags/kvällspass, högre lön, lite coolare kläder och mer därtill. Jag blev nästan lite ur gängorna när hon sa det. JAG?! NU?! Men.. Jag har ju nyss börjat här? Okej, jag är sjukt glad. JÄÄVLIGT JÄVLA GLAD!!! Jag har utvecklats mest, snabbast och blivit bäst. Av alla nyanställda. Pööh se upp där ute för jag är vass! Mja, kändes skitroligt. Men jag sa de att jag vill först lära mig allt till 100, känna att jag har benkoll. Jobba en månad till eller två, sedan kan jag nog anta utbildningen. Herregud. Livsglädjen är fortfarande vid liv trots att jag fick cykla hem i motvind och snorblåst. WOOHOOO! YAAY!

Och så fick jag veta att vi har ett innebandylag! Trots mitt bollsinne på noll ska jag nog börja träna med dem. Söndagar och tisdagar. Med massa annat folk från de andra restuarangerna runt om i Luleå. Och en årlig innebandytunering i Bollnäs lät för roligt för att missa!

Tog med mig hunden och gick och mötte mammi efter jobbet. Jag berättade allt för henne och hon blev helt galet glad för min skull. Jippiiiiie. Hon ville fira. Vi firar en annan dag. Vi gick en promenad på 1,5 h och sedan blev det middag. ÅÅÅÅÅH! LEEEEE MED MIG! Fö fan! ;)


Kommentarer
Postat av: josefin

åhå, kul att läsa att du har blivit befodrad i jobbet. elle vad man nu säger :D det låter som att livet leker där i luleå :) härligt att höra :P

2008-04-09 @ 16:26:20
URL: http://tarjajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0