En dag på jobbet!

Klick klack klick klack låter det när jag går mot bussen som ska ta mig till jobbet. Hoppar på och hälsar på chauffören. Bruum bruuuuum och bussen åker. Dundrar in på Coop, tar höger nej vänta, vänster och upp för trappen. Går igenom Coop restaurangen som är halvtom eftersom lunchen inte satt igång än. Jag ser mest feta gubbar och gamla tanter. Några diskare från personalen skymtar jag även. Svänger upp dörren som det står "endast personal" på och in i de så kallade personalrummet. Slänger en blick till höger för att se om de har fyllt upp med frukt, ser inte så ut. Blir lite besviken.

Fortsätter rakt fram fram fram och slutligen till den näst sista dörren. In genom en och två och när jag möter skåpen tänds lampan automatiskt. Går in i tvättrummet och hämtar rena arbetskläder. Alltid ska det ta sån tid att hitta en ren och hel skjorta. Får fram en till slut och byxor, förkläde och en mössa. Eller mössa kan de väl inte kallas? Ja whaaat eveer. Jag byter om och jag klär så fan heller inte i vitt och ljusgrått. Man ser liksom lite tråkig ut. Halvspringer tillbaka hela vägen till Coop restaurangen och tar en annan väg ner. Mördar trappan. Kliver in med mitt blonda svall på MAX! Ja, jag har nog aldrig berättat de, att jag jobbar på max. Har jag precis konstaterat. Men de flesta vet ju de så. Går fram mot kassorna och säger - heeeeej isaaak och heeej aaanna. Inget svar. HEJ ISAK OCH ANNA! Fortfarande inget svar. HALLÅÅ HÖÖRRNIII! Nähä men skit i det då och så går jag för att hämta mitt stämpel kort. HEJ EMMA! hör jag sedan Anna ropa. Bra! Sedan klockar jag in och nu har Isak tid. Hej Emma! Brieosten var dålig! Neeeeeeej säger jag. Jag som hade längtat så! YNK! 

Jo för igår berättade Therese om att hon kanske skulle flytta till Bergviken, kul sa jag då har du nära till Kvantum. Ja Kvantum har bra brie säger Therese och jag håller med. MMMMM Brieost säger jag, fan vad gott det är. Isak inflikar att det finns en stor hel rund brie i kylen hemma hos honom. Jag tittar storögt på honom med valpögon och säger att snälla kan jag inte få en bit. Och det kan jag. Men som sagt, den hade möglat. Jävla skit.

I övrigt har det varit en bra dag på jobbet med Isak, Johan, Anna och Therese. Åh jaaa jag gillar mina arbetskamrater. Idag blev det massa snack om Stockholms krogar och vi tror att Mosebacke ligger någonstans på Söder. Någon som vet? Hohoho. Jag hade jobbat skitbra idag sa Anna och tack för det och gratiskaffe och sedan drog jag hem. Snackade med Elisabeth i telefon och hon har de bra i Öret fast hennes flyttlass med prylarna hade inte dykt upp.

Kommer hem och hör gnäll av syster yyyyyynk jag har inga kläder att ta med mig till Stooockholm och yyynk kan du koka kaffe. Mamma ringer och säger att böckerna som vi beställde i förra veckan har kommit så jag tar med mig hunden och promenerar till Konsum för att hämta ut dem. YES! Tillbaka hemma slänger jag mig i sängen med tanken i huvudet på att jag måste läsa ut min nuvarande bok - Andra sidan Alex - innan jag börjar på någon ny. HA! Trodde jag och somnar. Sjukt trött. Vaknar efter en timme och lagar mat. Fullkorns penne och en stark tomatsås med champinjoner, broccoli och blomkål. Louise och Henrik joinar mig vid köksbordet. Nu är jag mätt och Johan ringde precis och undrade om jag kunde ta hans pass på lördag. Men vafan, jag tackade halvt nej men jag hade behöft ta det. Bleeeh. Kändes bara så skönt att det skulle vara sista dagen imorgon inför helgen. Har ju slitit hela veckan och jag känner för ledighet. På lördag tänkte jag baka en fet chokladtårta! Vill du komma på fika?


Kommentarer
Postat av: Emsan

Funderar på USA eller någon charter någonstans. Vi får se vart det bär!

Men lite semster får du se till att få. Man måste få återhämta sig också!

Ha en bra freeedag, helg snart! =)

2008-04-04 @ 13:22:44
URL: http://www.emmaa86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0