Den vita helgen

Åh det är söndag och soligt vårväder ute. Precis inkommen från en härlig promenad på barmark och fågelkvitter i öronen. Jag frös inte och blev inte blöt om fötterna. Åh, helt underbart. Och nog så skönt att känna sig såhär pigg och fräsch på en söndag. Det var inte igår, liksom.

Lördag blev en toppendag de med. Luleårantning med stor familjen som planerat. Vi hamnade tillsist hemma hos farmor som bjöd på gudomligt fika. Jag var frusen så jag fick en lång lång kofta och ett par yllesockar. Sedan lördagsmiddag på Varvet. Ugnsrostade rotsaker, sötpotatis och potatis och diverse. Och en riktigt god champinjonstuvning. Sedan tryckte jag i mig lite chokladägg och tog på mig Anna-Karins kängor, Farmorskoftan, svarta stuprör, militärgrön jacka, två sjalar och en svart mössa. Ett par vantar och min tunga fullproppade väska. Sedan började jag promenera mot Örnäset. Herregud vilken tid de tog men det var helt underbart. Mötte upp Ewe och Sanna på Coop och vi köpte mer onyttigheter. Sedan hem till Ewe och vi spelade Alfaphet. Dea var också med. Kvällen gick och vi blev allt fetare men roligt hade vi. Även en hel del vettiga diskutioner för en gångs skull. Mot 02 tror jag minsann vi brummade hemmåt i Sannas bil. Somnade med en mage som såg ut att vara i 9e månaden. Men det är smällar man får ta. HAHA. Smällar.

Nä nu ska jag försöka fortsätta med att göra vettiga saker. Har som sagt klarat av en härligt promenad hittils och varit ut med massa kartonger. Städning av mitt rum väntar. Sedan en nyttig middag. Hej hopp..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0