Någon trampar på den vackra blomman

Det är lite mysko måste jag säga. För jag har inte fått någon lön? Och ja, jag har jobbat. Det man sliter för i oktober borde liksom komma i november tycker man? Jag jobbar för fan inte gratis. Nå, får nog ta och ringa och kolla upp det där imorgon, kan bli lite knepigt att överleva på nio kronor.

Jag blir helt galen snart, får ett nervsammanbrott. Det är så jävla mycket skit inpetat i mitt liv just nu. Tror att det ligger en ond förbannelse över detta hus, eftersom ingen här är en lyckligt lottad lott. Vad fan ska man göra? Ringa till mamma och gråta en skvätt i luren? Herregud, JAG ORKAR INTE JAG ORKAR INTE JAG ORKAR INTE!!! Nä, jag orkar fan i mej inte. Den dagen då stunden blir ljus kommer mitt tålamod och min psykiska styrka ha vuxit enormt. Jag känner av det redan nu, hur många nervsammanbrott de än må krävas. Knip ihop knogarna och tänk på något annat, eller på barnen i Afrika kanske. Åh, jag vill åka hem. Hem hem hem hem. Men det blir väl inte bättre för det, att fly verkligenheten ska tydligen inte vara någon bra lösning. Nä, de är bara att fixafixafixafixa och långsamt undertiden brytas ned.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0