Hemma i Luleå!

Helgen i stora drag. Anländer i Luleå vid trettontiden på fredag. Ont i hela kroppen efter en hemsk tågresa. Mina medpassagerare var verkligen inget att hurra över. Det överraskar mig inte de mista, det är bara konstigt folk som åker tåg, bortsett från mig nu då. Väl hemma så äter jag tomtegröt med mamma och mormor och sådär blabla. Mot kvällen när de vuxna är ute ur huset korkar jag och syrran en vinglöggare. Efter det drar jag iväg till Maja och vi dricker lös. Sen får vi för oss att vi måste gå ut på krogen. Så det blir en vända på Olerys där jag hittar massa pengar och får en hundring av ägaren. Wohohooh. Träffa lite gamla bekanta som klagade över min hemska Stockholmsdialekt. Hängde runt ett tag, sen blev det hemfärd och sömn. En helt okej kväll.

Lördag morgon, vaknar jag av att syrran störtar in i mitt rum och ber mig stänga av alarmet. Tydligen massa folk som försökt få tag i mig på telefonen, antar att jag sov som en stock. Med tanke på mina 8 timmars sömn på tre dygn. Duschade snabbt som fan och allt sen kom pappa och hämtade mig och Louise. Kalas för våran lillasyster Sara som fyller tre år på måndag. Massa barn och människor äter tårta och fikar som fan. Presentpapper slängs hit och dit och tjotjotjto. Sen efter kalaset blev det middagsbjudning och blabla. På kvällen drog jag till Evelina och blev bjuden på massa drinkar! Jag som aldrig dricker sprit! Vi skulle styra en fest men eftersom alla människor i den här staden är så jävla veliga helatiden blev det mest ingenting. Men det var trevligt ändå, länge sen jag träffade min käraste bästiskusin!

Söndag, skyltsöndag. Jag och syrran drog dit en sväng men det sög. En kaffe på roasters sen iväg till pappa på middag. Henrik, syrrans pojkvän kom också dit med benen mellan svansen. Han är lite rädd för pappa. Hah. Så vi käkade lax och potatis&rotsaksgratäng och det smakade. Sen tog vi upp gamla goda tiders spel och körde bingolotto. Såklart vann ingen någonting. Mätt och rund brummade vi hemmåt mot mammas place vid 8tiden. Kände att det var dags att packa upp resveskorna. Så nu är det bara hälften kvar. Ode var allt i stora drag. Gonatt, söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0