Frågetecken?

Nu är det min femte dag på hemmaplan. Det blev inte lika jobbigt att komma hem som jag trodde. Eller är det bara en tidsfråga? För tillfället agerar jag hemmafru åt mamma. Eftersom jag inte har något jobb att gå till om dagarna får jag pyssla på här hemma. Det är rätt skönt men jag blir knappast rikare av det. Försöker komma på vad jag vill göra. Vad som egentligen intresserar mig. Försökte göra en punktlista i huvudet men den suddades lika snabbt ut som den dök upp, av andra tankar.

Det är många som har kommit med förslaget att jag ska skriva en artikelserie/krönika om hur det är att flytta hemifrån. Eller snarare söka sig till andra platser i hopp om att bli lyckligare som människa. Men jag säger som min pappa "gräset är inte grönare på andra sidan" och jag måste fullkomligt hålla med honom. Det hela skulle kunna bli ganska intressant, med tanke på hur illa alltid egentligen blev när jag flyttade. Allt som hände, mest sjukaste grejerna, det vet ju redan vissa om. Jag får nog fundera över det, om hur jag ska börja och allt det där. Men vad tycker ni? ska jag skriva en artikelserie? Hmmm.

Tillsvidare ska jag söka jobb och de inte via arbets. För där hittar man knappast något i denna stad. Det är bara ta fram den heliga telefonboken och slå upp nummer till ställen och sätta sig och ringa. Och jag som hatar att ringa. Det känns så jävla påträngande. Nå, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sticka lite på min halsduk. Hoppas det går bra för er i era liv! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0